Leállt az orvosi ügyeleteken használt informatikai rendszer, mindent kézzel kell dokumentálni
Egy orvos szerint a helpdesket se tudják elérni munkaidőn kívül, ami különösen kellemetlen a háromnapos hétvégén.
Egy orvos szerint a helpdesket se tudják elérni munkaidőn kívül, ami különösen kellemetlen a háromnapos hétvégén.
A fővárosban 28 felnőtt- és három gyermekellátóhellyel indul az új rendszer, 14 mobil ügyeleti egységet is felállítanak.
Az Országos Mentőszolgálat Népszavához eljutott koncepciója jelentős kapacitás-csökkentéssel számol, amit több szakmai szervezet, így a Magyar Orvosi Kamara is aggályosnak talál.
Pomázon, Tahitótfalun és Kocson a betegek úgy érzik, nem kapják meg azt az egészségügyi ellátást, amit az Országos Mentőszolgálat az orvosi ügyeleti rendszer átalakításával ígért. A Deutsche Welle riportja.
Hasonló a helyzet Pomázon is, ahonnan Szentendrére vagy Pilisvörösvárra kell majd járni ügyeletre.
A kormányhivatal szerint a szerződéskötés elmaradása nem róható fel a pertársaság résztvevőinek.
Az államtitkár szerint a rendszer indulása óta több mint 22 ezer ember kapott segítséget, akik közül csupán 32-en voltak, akik „valóban gyorsabb segítségre, gyorsabb ellátásra szorultak”.
Hónapokig hiába kértek segítséget a cigándi szakrendelő megmentéséhez, de amikor nyilvános megmozdulás lett a dologból, derült égből villámcsapásként jött a kormányzati „megoldás”, azaz az államosítás is.
Az orvosi kamarának nincsenek pontos adatai.
A Magyar Orvosok Szakszervezetének elnöke szerint nagyon fontos lenne mielőbb tájékoztatni az orvosokat és a betegeket is.
Az ügyeleti díjak rendezésének szükségességre hívja fel a figyelmet a Magyar Orvosi Kamara.
Nincsen elég emberük a feladatra a Népszava szerint.